Miért népszerűek a PR cikkek
A marketingben számtalan olyan lehetőség van, amivel egyre jobban lehet növelni egy adott oldal látogatottságát. A mai napig nagyon népszerűek a PR cikkek. Ezek régóta azt jelentették, hogy a cég tulajdonosa például fizetett cikkeket íratott a vállalkozásáról, annak a tevékenységeiről, a termékeiről vagy a szolgáltatásairól, úgy, mint az adott terület szakértője.
Miért is annyira jók a PR cikkek?
Tény és való, hogy ezek úgy tudnak hozzájárulni a weboldal forgalmának a növeléséhez, ha azok egy releváns oldalra kerülnek, és innen pedig egy linken keresztül tud eljutni a látogató a cégtulajdonos honlapjára. Azt egy percig sem szabad elfelejteni, hogy a PR cikkek hatékonysága abban rejlik, ha azok valóban releváns oldalra kerülnek. Mit is jelent ez igazából? A legfontosabb, hogy az adott oldal, ahova kerül a cikk, az hasonló témájú legyen, mint például az eredeti oldal.
Aki csak azt tartja szem előtt, hogy valahova kikerüljön a cikk, relevanciától függetlenül, az nem fog sok eredményt elérni, hiszen ez efféle tevékenységeket, kigondolásokat a Google nem nézi jó szemmel és nem garantálja a szükséges értéket. Sőt, a különféle, direkt link centerekben elhelyezett linkek sem jó választások, hiszen ezek több kárt okoznak, mint jót, főleg hosszú távon. Ezektől az oldalaktól óvakodni kell, hiszen ezek rengeteg témával foglalkoznak, ezért a relevanciára számítani nem lehet.
A hozzáértők, a területen dolgozó szakemberek nem tudják elégszer hangsúlyozni, hogy minél egységesebb a honlap tartalma, ahova a PR cikkek kerülnek, minél inkább kapcsolódik az a témát illetően a tartalomhoz, annál értékesebb lesz ez a Google szerint. Aki efféle honlapokra teszi fel a cikkeit, az innen származó link a saját oldalon is értékesebbé válik.
Annak érdekében, hogy a siker még inkább garantált legyen, a projekt elején kötelező a kulcsszó kutatás annak érdekében, hogy a cikk egy adott kulcsszóra legyen optimizálva. Illetve azt sem lehet elfelejteni, hogy azzal a kulcsszóval kell linkeli, amivel az ember céloz.
Az sem árt, ha a cikket megjelentető honlap is optimalizálva van a kulcsszóra. Ez pedig teljes mértékben rávilágít arra, hogy miért értelmetlen, ha valaki különböző link katalógusokat vagy linképítő hálózatot szór tele a cikkeivel.
A PR cikkek két kategóriába oszthatóak. Érdemes megjegyezni, hogy a link képviseli a legnagyobb értéket. Persze ezek nem akármilyen irományok, hanem keresőoptimalizált, releváns cikkek.
A benne elhelyezett linkre kattintva kerül át a látogató az eredeti honlapra. Vannak olyan PR cikkek is, amelyek nem tartalmaznak linket. Ekkor az olvasó saját maga fog a cikkben említett szolgáltatásra, termékre, esetleg cégre rákeresni.